پنجره دوجداره دوحالته چیست؟(قیمت 1401 + خرید)

پنجره دوجداره دوحالته چیست؟(قیمت 1401 + خرید)

پنجره دوجداره دو حالته یکی از رایج‌ترین نوع پنجره‌های یو پی وی سی است که به دلیل راحت باز شدن پنجره خواهان بسیاری دارد. پنجره دوجداره دوحالته بازشوهای مختلفی دارد که با توجه به شخص خریدار تهیه می‌شوند. عده ای ممکن است هر 2 لنگه پنجره را به حالت داخل بازشو بخواهند. عده‌ای دیگر حالت بازشو کشویی دوست دارند و تعدادی دیگر پنجره دوجداره ریلی را می‌پسندند.

پنجره دوجداره دوحالته می‌تواند یک لنگه را به سمت بیرون و یک لنگه دیگر را به سمت داخل باز کند. یا اینکه همان پنجره دوجداره تک لنگه را به 2 حالت تنظیم کند. حال سؤال اینجاست که آیا قیمت پنجره دوحالته گران‌تر از پنجره معمولی است؟ آیا قیمت درب دوجداره از درب های معمولی گران تر است؟ آیا کیفیت یراق آلات پنجره دوجداره دوحالته در قیمت آن دخیل است؟ پس اگر به دنبال رفع این دغدغه‌ها هستید در ادامه همراه شرکت تک پنجره باشید.

تعریف پنجره دوجداره دوحالته

تعریف پنجره دوجداره دوحالته

پنجره دوجداره دوحالته به معنی بازشدن لنگه‌های پنجره به 2 حالت افقی یا عمودی است. پنجره‌های دوجداره دوحالته در برابر باد و طوفان، برودت و حرارت، گرد و غبار  و … بسیار مقاوم هستند. مهم‌ترین نکته درباره استفاده از پنجره‌های دوحالته این است که این پنجره کم‌ترین هدر رفت اتلاف انرژی را دارد که باعث می‌شود در طولانی مدت از هزینه قبوض گاز و آب به طور چشمگیری بکاهد.

حالت های باز شو پنجره دو حالته

حالت های باز شو پنجره دو حالته

تمامی پنجره های دوجداره قابلیت باز و بسته شدن را دارند که بازشو لولایی رایج‌ترین نوع بازشو پنجره است. اما زمانی که پنجره دوجداره دوحالته را انتخاب می‌کنید، هم می‌توانید به سمت مورب و هم از سمت بالای پنجره دوجداره دوحالته جهت تهویه هوا استفاده کنید. نکته مهم دیگر این که پنجره‌های دوجداره دوحالته به صورت مورب برای کسانی مناسب است که کودک در منزل دارند.

تنوع پنجره دوجداره دوحالته

انواع مختلفی از پنجره های دوجداره دوحالته وجود دارد که با توجه به نیاز افراد معرفی می‌شوند. از ویژگی‌های مهم پنجره های دوجداره دوحالته این است که به هر شکل و طرحی دَر می‌آیند. این پنجره های دوجداره هم به صورت قدی و یا حتی با توجه عرض پنجره (تعداد لنگه‌های پنجره) قابل تولید هستند.

جدیدترین طرح پنجره دوجداره دوحالته مربوط به پنجره های دوجداره سی فور می‌شود که با رنگ‌های مختلف تهیه و تولید شده و سبب زیبایی بیشتر نمای ساختمان می‌شوند. ضمن اینکه پنجره های دوجداره دوحالته با شیشه‌های سه جداره عایق بیشتری در برابر رطوبت، باد و طوفان، سرما و گرما، گرد و خاک و … ایجاد می‌کنند.

شاخصه‌های پنجره دوجداره دوحالته

شاخصه‌های پنجره دوجداره دوحالته

امنیت اصلی‌ترین شاخصه پنجره دوجداره دوحالته است. زمانی که پنجره دوجداره دوحالته از بالا باشد کسی نمی‌تواند وارد خانه شود. ضمن اینکه خطر سقوط کودک نیز از بین می‌رود و تهیه هوا به صورت درست انجام می‌گردد. زاویه 90 درجه از دیگر محاسن پنجره دوجداره دوحالته است که به داخل باز می‌شود.

این موضوع باعث می‌شود تا انتخاب پنجره دوجداره دوحالته برای آسمان خراش‌ها و ساختمان‌های بلند عالی باشد. دلیل آن هم تمیز کردن راحت پنجره از داخل منزل است. پیشگیری از نفوذ هوای سرد و گرم در فصول مختلف، ذرات گرد و غبار و مقاوم در برابر اشعه خورشید از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

از دیگر ویژگی‌های پنجره های دوجداره دوحالته انعطاف پذیری بالا و یک دسته برای هر 2 حالت پنجره است. قاب‌های پنجره دوجداره با گالوانیزه قوی شده‌اند و بخش‌های متحرک پنجره یوپی‌وی‌سی از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند. دیگر مزایای پنجره دوجداره دوحالته به این قرار است :

  • مقاومت بسیار بالا در برابر باد، طوفان، گرما، سرما، گرد و غبار، رطوبت
  • امنیت بسیار بالا جهت جلوگیری از ورود افراد به داخل منزل (در حالت بازشو بالا)
  • استفاده از یراق آلات با کیفیت
  • عایق فوق العاده در برابر صدا و آلودگی‌های صوتی (پنجره دوجداره ضد صدا)
  • استفاده از حالت‌های مختلف (دوحالته، یک حالته، بالا و پایین)
  • رگلاژ آسان و نیاز به نگهداری کم
  • تمیز کردن آسان آلودگی‌ها از پنجره

آیا پنجره دوجداره دوحالته عیبی دارد؟

در این نوع پنجره‌ها هیچ عیبی وجود ندارد، تنها مشکل ممکن است که استفاده از پنجره دوجداره دوحالته باشد که پس از یک یا دوبار استفاده کردن آن را یاد خواهید گرفت. از این رو بیشتر مهندسان در زمان ساخت مکان‌های مسکونی یا تجاری از پنجره های دوجداره دوحالته استفاده می‌کنند.

بیشترین کاربرد پنجره دوجداره دوحالته

بیشترین کاربرد پنجره دوجداره دوحالته

بیشترین کاربرد پنجره‌های دوجداره دوحالته در آشپزخانه و مکان‌های پر رفت و آمد است. زیرا این پنجره‌ها تهویه هوای خانه یا محل کار را به درستی انجام می‌دهند. به خصوص آشپزخانه که بوی غذا و سرخکردنی بعضی مواقع آزاد دهنده است. البته به دلیل طراحی ساده و نصب آسان این پنجره مکانی مختص به آن وجود ندارد و از تمامی مکان‌های عمومی می‌توان استفاده کرد.

یراق آلات پنجره دوجداره دوحالته

یراق آلات پنجره دوجداره دوحالته

در پنجره دوجداره دوحالته چند یراق آلات اسفاده می‌شود که اصلی‌ترین آن‌ها دستگیره و اسپانیولیت است. جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان در ادامه به شرح مختصری از این یراق ‌آلات پرداخته‌ایم.

دستگیره

دستگیره‌ای که در پنجره دوجداره دوحالته استفاده می‌گردد 3 نوع حرکت دارد. دستگیره به سمت پایین یعنی پنجره قفل است. دستگیره به صورت افقی حالت معمولی و تک لولایی باز می‌شود. زمانی که دستگیره به سمت بالا بچرخد، حالت دوم پنجره دوجداره در دسترس خواهد بود.

اسپانیولیت

مهم‌ترین و اصلی‌ترین یراق آلات پنجره دوجداره دوحالته، اسپانیولیت آن است که تعدادی زبانه دارد. اسپانیولیت در امتداد پروفیل پنجره توسط لنگه به چهارچوب متصل می‌گردد. حجم اسپانیولیت با توجه به عرض و طول پنجره دوجداره متغیر است. اما توصیه می‌کنیم در زمان سفارش پنجره دوجداره دوحالته، حتما اسپانیولت آلمانی را سفارش دهید.

قیمت پنجره دوجداره دوحالته 1401

مطمئناً قیمت پنجره دوجداره دوحالته بسته به نوع یراق آلات، لنگه‌های پنجره، حالت بازشو و … بستگی دارد. اما قیمت پنجره دوجداره دوحالته 1401 با یراق آلات آلمانی به صورت حدودی این چنین است :

نکته مهم : تمامی قیمت‌های ارائه شده به صورت حدودی بوده و در زمان سفارش ممکن است قیمت ها تغییر کند. جهت استعلام قیمت پنجره دوجداره در تهران با ما تماس بگیرید.

خلاصه

همان‌طور که گفتیم پنجرۀ دوجدارۀ دوحالته نوع رایج و مقاومی از پنجره است که باعث می‌شود انرژی گرما و سرمای محیط هدر نرود، به همین دلیل و به خاطر ظاهر زیبا و شکیلی که دارد امروزه طرفداران زیادی داشته و ترجیح افراد به استفاده از آن است.

اگر شما هم علاقه‌مند به استفاده از این نوع پنجره در منزل یا محل کار خود هستید، جهت خرید پنجره دوجداره دوحالته و یا دریافت مشاوره می‌توانید با شماره 09193654500 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت تک پنجره شما را به خوبی راهنمایی کنند.

پنجره دوجداره دوحالته به چه معنی است؟

پنجره دوجداره دوحالته به معنی بازشدن لنگه‌های پنجره به 2 حالت افقی یا عمودی است.

اسپانیولیت چیست؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین یراق آلات پنجره دوجداره دوحالته، اسپانیولیت آن است که تعدادی زبانه دارد.

پشتیبانی واتس اپ