مزیت رگلاژ پنجره‌های دوجداره

رگلاژ پنجره دوجداره

رگلاژ پنجره دوجداره به معنی تنظیمات یراق آلات، لولاها و شیشه‌های لنگه بازشو پنجره به‌ طور دقیق است. با به‌روی کارآمدن پنجره‌های دوجداره و تعویض پنجره آلومینیوم با دوجداره بحث رگلاژ کردن آن نیز داغ است. اما در این بین سوالاتی هم وجود دارد. علت بسته نشدن پنجره دوجداره چیست؟

رگلاژ پنجره دوجداره

راهکار رگلاژ پنجره دوجداره 

در چه زمانی رگلاژ پنجره دوجداره را انجام دهیم؟ آیا هر کسی می‌تواند رگلاژ پنجره دوجداره را انجام دهد؟ در صورت افتادگی پنجره چه‌کنیم؟ این‌ها سوالاتی است که شرکت تک پنجره در این مقاله پاسخ می‌دهد. توجه داشته باشید که رگلاژ کردن مختص پنجره دوجداره نیست، بلکه پنجره‌های آلومینیومی نیز  رگلاژ می‌شوند.

رگلاژ پنجره دوجداره کشویی

پنجره دوجداره کشویی به نوعی از پنجره های دوجداره گفته می‌شود که لولا نداشته و نمی‌چرخد. پنجره دوجداره کشویی در یک مسیر مستقیم باز و بسته می‌شوند. پروفیلی که در پنجره دوجداره کشویی استفاده شده، ریل‌هایی دارد که تک‌ریل و جفت‌ریل هستند. البته این ریل‌ها از طریق غلطک‌های مخصوص؛ باعث بازشدن افقی پنجره دوجداره کشویی می شود. زمانی که می‌خواهید رگلاژ پنجره دوجداره کشویی را انجام دهید، اول باید لولاهای پنجره دوجداره را بیرون آورید. سپس پیچ عمودی موجود در حفره‌های پنجره را به سمت پایین و بالا بکشید. پس از این مراحل پیچ دوم را در جهت راست و چپ، به‌طور موازی همتراز با پیچ عمودی تکان دهید.

رگلاژ پنجره دو جداره آلومینیومی

شاید بتوان مهم‌ترین شاخصه پنجره‌های دوجداره آلومینیومی را، رگلاژ کردن کمتر در طول زمان دانست. زیرا درب و پنجره‌های UPVC براثر زمان، بیشتر از رگلاژ خارج می‌شوند و نیاز به رگلاژ دارند. علت این موضوع هم بروز حوادث طبیعی، استفاده ناصحیح از پنجره و ایراد اولیه در نصب می‌باشد.

رگلاژ کردن پنجره‌های دوجداره آلومینیومی همانند رگلاژ کردن پنجره‌های UPVC بوده با این تفاوت که نیازمند تخصص بیشتر است. چون قالب یراق آلات آلومینیومی، پیچیدگی منحصر به خود را دارد که توسط تجربه فرد در طول سال‌ها به دست می‌آید. رگلاژ پنجره دوجداره آلومینیومی در مقایسه با پنجره دوجداره UPVC هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد.

رگلاژ کردن پنجره دوجداره تک حالته

رگلاژ کردن پنجره دوجداره تک حالته

جهت رگلاژ کردن این نوع پنجره دوجداره، غلاف لولاهای پنجره را باز نمایید. به کمک پیچ گوشتی یا آچار آلن غلاف را رها کنید تا جا‌به‌جا شود. برای تنظیم پنجره، لنگه بازشو پنجره را در حالت افقی و عمودی حرکت دهید. چرخیدن ساعتگرد پیچ باعث می‌شود تا لنگه پنجره به سمت بالا حرکت کند. اگر در جهت پادساعتگرد، چرخش انجام شود لنگه پنجره به سمت پایین حرکت خواهد کرد.

رگلاژ هر دو سمت افقی و عمودی پنجره دوجداره دوحالته باید به صورت مساوی و برابر انجام شود تا باز و بسته شدن پنجره به حالت اولیه باز گردد. توصیه می‌شود از لولاهای قابل تنظیم در پنجره‌های دوجداره استفاده گردد تا علاوه بر تنظیم کردن ساده پنجره، توانایی تحمل 200 کیلوگرم وزن را نیز داشته باشد.

رگلاژ پنجره دوحالته

تنظیم کردن پنجره‌های دوجداره دوحالته توسط لولای اهرمی، لولای بالایی و لولای پایینی انجام می‌شود. لولای بالای پنجره، هیچ پیچی ندارد و پیچ آن در اهرم لولا که بخش بالای لنگه بازشو است دیده می‌شود. لولای پایین پنجره توسط 2 پیچ با حفره‌های شش ضلعی احاطه شده که قابلیت حرکت لنگه را می دهد.

برای تنظیم کردن پنجره دوحالته، اول غلاف لولای پایین را درآورید تا پیچ‌ها با حفره 6 ضلعی دیده شوند. پیچ عمودی موجود در پنجره برای حرکت لنگه به سمت پایین و بالا است. پیچ دوم نیز جهت حرکت کردن راست و چپ پنجره گذاشته شده است.

نقاط مختلف در رگلاژ پنجره دوجداره

نقاط مختلف در رگلاژ پنجره دوجداره

رگلاژ پنجره‌های دوجداره از نقطه‌های مختلفی صورت می‌پذیرد که شامل رگلاژ شیشه‌های دوجداره و رگلاژ یراق آلات پنجره می‌شود. شرکت تک پنجره در عنوان‌های ذیل به شرح رگلاژ شیشه و یراق آلات پرداخته تا آگاهی شما عزیزان در زمان خرید پنجره دوجداره و خدمات پس از نصب پنجره افزایش یابد.

رگلاژ شیشه دوجداره

رگلاژ شیشه‌ها یکی از مهم‌ترین نقاط در رگلاژ پنجره دوجداره است. ابزاری به نام زیر شیشه ای سبب درست قرارگیری شیشه درون پنجره دوجداره می شود. متخصص رگلاژ پنجره دوجداره با استفاده از این ابزار، شیشه را بر سرجای خود محکم می‌کند. با این عمل تمامی وزن شیشه بر روی پنجره دوجداره پخش می‌گردد.

رگلاژ یراق آلات در پنجره دوجداره

زمانی که حرف از رگلاژ پنجره دوجداره به میان می‌آید؛ نمی‌توان از کنار رگلاژ یراق آلات به راحتی گذشت. زیرا رگلاژ یراق آلات کمک می‌کند تا امنیت (از نظر قفل‌های پنجره دوجداره) بهتری ایجاد و دیرتر خراب شود.

اسپانیولیت یا همان قفل درب بسیار حائز اهمیت بوده و کیفیت اسپانیولیت با توجه به نوع آلیاژ مصرف شده درون آن، سنجیده می شود. اگر اسپانیولیت با کیفیت بسیار پایین انتخاب شود، بَر اثر فشار بیشتر به مرور زمان خراب شده و باید قفل و دستگیره عوض گردد.

رگلاژ عمودی لنگه بازشو

رگلاژ عمودی لنگه بازشو

جهت رگلاژ عمودی اول غلاف لولای درب یا پنجره را باز کنید. پس از این مرحله با آچار آلن پیچ را برگردانده و با چرخش ساعتگرد پیچ؛ لنگه بازشو به بالا و در صورت چرخیدن به پادساعتگرد به سمت پایین حرکت می‌کند. توجه داشته باشید که رگلاژهای هر دو سمت افقی و عمودی باید به‌طور موازی انجام شود تا لنگه بازشو پنجره دوجداره به حالت اولیه خود برگردد.

رگلاژ لنگه بازشو به صورت افقی

لنگه بازشو پنجره دوجداره جهت رگلاژ افقی باید در حرکت محوری افقی به عمودی جابه‌جا شود. سپس با استفاده از آچار آلن 5 میلی‌متری، پیچ رگلاژی را بسته و باز می‌کنید. با بسته و باز کردن لنگهبازشو درب پنجره به صورت افقی تکان می خورد. تا زمانی باید این کار را انجام دهید که عدم انطباق با بسته شدن لنگه پنجره از بین برود.

پنجره دوجداره چگونه رگلاژ می شود؟

پنجره های دوجداره بلا استثناء 2 مرتبه نیاز به رگلاژ دارند :

1-رگلاژ هنگام نصب پنجره دوجداره

پس از نصب نباید هیچ فاصله‌ای بین قاب بازشو و ثابت ( جهت ورود و خروج هوا ) وجود داشته باشد.

لنگه بازشو باید به اسانی و روان باز و بسته شود.

بین دیوار و قاب پنجره نباید فاصله‌ای ایجاد گردد.

فیکس بودن شیشه پنجره از واجبات چک کردن رگلاژ است.

2-رگلاژ پس از نصب پنجره دوجداره

نصب کردن پنجره دوجداره توسط متخصصین الزام به تنظیم کردن پنجره‌ها بعد از نصب را کم می کند. اما پس از مدتی به دلیل استفاده از درب یا پنجره، پنجره دوجداره دچار افتادگی می شود. برای رفع افتادگی پنجره دوجداره باید تنظیمات مجدد انجام شود. پس از تنظیمات لازم پنجره‌های دوجداره همانند روز اول می‌شوند.

مزیت رگلاژ پنجره‌های دوجداره

مزیت رگلاژ پنجره‌های دوجداره

رفع ایرادات پنجره نظیر عایق صوتی و حرارتی

عملکرد درست یراق آلات پنجره دوجداره

بازگشت لِوِل پنجره همانند روز اول نصب

هزینه رگلاژ پنجره دوجداره

با خرید پنجره‌های دوجداره از شرکت تک پنجره، هزینه رگلاژ پنجره‌های دو جداره به نسبت دیگر شرکت‌ها کمتر خواهد بود.

زمان بندی رگلاژ پنجره‌ دوجداره

برای تخمین زدن تنظیم پنجره‌های دوجداره نمی‌توان زمان دقیقی را ذکر کرد. چون تعداد پنجره، ابعاد طولی و عرضی پنجره، سرعت نصاب پنجره و … متفاوت خواهد بود.

نکته‌های مهم در زمان رگلاژ پنجره

زمان تولید پنجره هیچ فاصله‌ای نباید میان قاب پنجره و لنگه بازشو وجود داشته باشد که در بروز چنین مواردی باید رگلاژ لولای پنجره را انجام داد. ضمن اینکه اگر در زمان نصب پنجره دوجداره بین دیوار و پنجره فاصله‌ای بیوفتد؛ باید با فوم مخصوص و چسب مخصوص درزگیری، جاهای خالی پر شود.

شرکت تک پنجره با داشتن کادری مجرب و خدمات پس از نصب همچون رگلاژ؛ این اطمینان را به کاربران می‌دهد تا با خاطری آسوده اقدام به خرید پنجره دوجداره قسطی نمایند. شماره 09193654500 در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی واتس اپ