راهنمای خرید پنجره‌های دوجداره

راهنمای خرید پنجره‌های دوجداره

در این مقاله در مورد راهنمای خرید پنجره‌های دوجداره؛خرید پنجره‌های دوجداره با توجه به شرایط اقتصادی فعلی بهترین راهکار جهت صرفه‌جویی سرمایه خواهد بود. زیرا با خرید و نصب پنجره‌های دوجداره از اتلاف گرما جلوگیری می‌شود. در نهایت با کاهش مصرف انرژی و پرداخت هزینه کمتر قبوض، سرمایه اولیه پرداختی بازگردانده می‌شود.

اما سوال اصلی اینجا است که شما چه‌قدر از پنجره‌های دوجداره اطلاعات دارید؟ آیا تفاوتی بین پنجره upvc و پنجره‌های دوجداره وجود دارد؟

چرا باید پنجره‌های دوجداره را انتخاب نمود؟

چرا باید پنجره‌های دوجداره را انتخاب نمود؟

قیمت پنجره‌های دوجداره با سایر پنجره‌ها مانند ترمال بریک سنجیده می شود. پس از آن می‌توان اقدام به خرید پنجره‌های دوجداره کرد. توجه داشته باشید که هیچ تفاوتی بین پنجره upvc و پنجره‌های دوجداره وجود ندارد.

مزایای پنجره‌های دوجداره

عایق بودن صوتی و حرارتی پنجره‌های دوجداره، از مهم‌ترین مزایای این پنجره‌ها محسوب می‌شوند. شکاف هوای مهر و موم شده بین دو شیشه به عنوان یک لایه عایق اضافی عمل می‌کند. همین امر سبب می‌شود تا میزان گرمای خروجی در زمستان کاهش یابد. ضمن اینکه پنجره‌های دوجداره در تابستان از ورود هوای گرم به داخل خانه ممانعت کرده و همین موضوع موجب می‌گردد دمای متعادلی ایجاد شود.

ضخامت پنجره‌های دوجداره در کاهش صدای فرکانسی متوسط تا بالا نقش مهمی ایفاء می‌کند. هرچقدر ضخامت شیشه ها بیشتر باشد، صدای کمتری به گوش می‌رسد. علاوه بر اینکه مشکل گَردگیری بانوان با وجود پنجره‌های دوجداره (به دلیل جلوگیری از عبور گرد و غبار) حل می‌شود. مهم ترین نکته در راهنمای خرید پنجره‌های دوجداره، ایمنی بالای آن‌ها است.

پنجره‌های دوجداره در مقایسه با پنجره‌های تک‌جداره استاندارد، گزینه ایمن‌تری محسوب می‌شوند. شکستن 2 ورق شیشه بسیار سخت‌تر از 1 ورق است و برای امنیت بیشتر می‌توانید شیشه‌های سخت چندلایه را برای پنجره‌های دوجداره انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هرچقدر فاصلهٔ بیشتری بین شیشه پنجره‌های دوجداره وجود داشته باشد، عایق بهتری ایجاد خواهد شد.

مقدار فاصله بین شیشه پنجره‌ها دوجداره

مقدار فاصله بین شیشه پنجره‌ها دوجداره

فاصله معمولی بین شیشه‌ها از 6 تا 20 میلی‌متر است. حداقل فضایی که بین شیشه‌ها باید وجود داشته باشد 12 میلی‌متر است تا عملکرد حرارتی بهینه شود شرکت تک پنجره توصیه می‌کند برای کنترل آکوستیک خوب و کاهش صدای بیشتر، فاصله بین شیشه‌ها 150 میلی متر باشد. البته توجه داشته باشید که چنین شکاف‌های بزرگی اجازه می‌دهد تا همرفت بین شیشه‌ها رخ دهد و عملکرد عایق کاهش یابد.

حل معما در راهنمای خرید پنجره‌های دوجداره

وجود گاز آرگون میان فضای شیشه‌های دوجداره به دلیل رسانایی پایین باعث کاهش اتلاف انرژی می شود. پنجره‌های دوجداره یک اسپیسر (نوعی نوار فلزی یا پلیمری) دارند که دو جداره شیشه را از هم جدا می‌کند. عملکرد اسپیسر برای حذف رطوبت محبوس شده در فضای هوای پنجره است.

نکته‌های مهم در راهنمای خرید پنجره‌های دوجداره

مواد فریمی که برای تکمیل شیشه خود انتخاب کرده‌اید ممکن است عملکرد آن را افزایش یا در برخی موارد؛ خواص کارآمد انرژی آن را کاهش دهد. توجه داشته باشید پنجره‌های آلومینیومی استاندارد به راحتی گرما و سرما را هدایت می‌کنند.

اگر این پنجره ها از نظر حرارتی تقویت نشوند، ممکن است هر گونه مزیت را از نصب شیشه‌های دوجداره گران قیمت بگیرند. میزان آب‌بندی حفره و نوع اسپیسر مورد استفاده نیز فاکتور مهمی در پنجره‌های دوجداره محسوب می‌شود. اگر پنجره دوجداره به درستی آب‌بندی نشده باشد یا اگر اسپیسر حاوی ماده خشک کننده کافی نباشد؛ می‌تواند عملکرد را کاهش و سپس تراکم در سطوح سرد ظاهر می‌گردد.

قیمت پنجره دوجداره، مهم ترین نکته راهنمای خرید

قیمت پنجره دوجداره، مهم ترین نکته راهنمای خرید

پنجره دوجداره از نظر ارزان‌بودن و گران‌بودن به شرکت تولیدکننده آن مربوط می‌شود. در حال حاضر بهترین پنجره‌های دوجداره توسط شرکت هافمن، وین‌تک و ویستا بست تولید می‌شوند. البته راهنمای قیمت پنجره دوجداره وین تک و قیمت پنجره دوجداره هافمن  قیمت مناسب‌تری به نسبت پنجره دوجداره ویستا بست دارند. این موضوع باعث شده تا پنجره دوجداره هافمن و وین‌تک بسیار محبوب باشند.

لازم به ذکر است ابعاد پنجره، تأثیر به‌سزایی در قیمت پنجره دوجداره دارد. ارزان ترین پنجره دوجداره مربوط به پروفیل فوبوس می‌شود که قیمت آن حدود 1،200،000 تومان است. اما قیمت پنجره دوجداره مارک خوب مانند ویستابست، وین‌تک یا پنجره هافمن حدود 1،500،000 هزار تومان تا حدود 1،800،000 تومان می‌باشد.

نواردرزبندی پنجره دوجداره نکته‌ای دیگر

EPDM نوعی لاستیک است که نوار درزبندی از آن ساخته می شود. نقش نواردرزبندی، مقاوم کردن پنجره در زمان‌های طولانی بَراثر باز و بسته شدن مداوم پنجره است. درزبندهای بی‌کیفیت پس از برخورد اشعه خورشید دچار پوسیدگی شده و سپس از بین می‌روند.

اتصالات و یراق آلات در راهنمای خرید پنجره‌های دوجداره

اگر پنجره‌ای یراق آلات با کیفیتی داشته باشد، مطمئناً قیمت پنجره دوجداره افزایش می‌یابد. البته کیفیت پایین یراق آلات مشکل زیادی در پنجره‌های دوجداره ایجاد نمی‌کند. ولی با خرید پنجره‌های دوجداره از یک شرکت معتبر مانند شرکت تک پنجره، می‌توانید با قیمتی ارزان‌تر پنجره‌ای با کیفیت خریداری کنید.

دلیل خرید پنجره‌های دوجداره از شرکت تک پنجره

شرکت تک پنجره یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید پنجره‌های دوجداره است که خدماتی عالی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. از جمله خدمات شرکت تک پنجره فروش اقساطی پنجره‌های دوجداره است. با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی، اقساطی بودن مزیتی مهم به‌شمار می‌رود. بازدید و مشاوره رایگان از دیگر خدمات شرکت تک پنجره می‌باشد.

پس از بازدید کاشناسان؛ طراحی پنجره انجام شده و با استفاده از مرغوب‌ترین متریال‌ها تولید می‌شود. ضمن اینکه پس از تولید و نصب پنجره دوجداره توسط این شرکت، خدمات پس از نصب همچون ریگلاژ و تعویض درب و پنجره ارائه می‌گردد. توصیه می‌کنیم جهت کسب اطلاع از آخرین قیمت پنجره دوجداره یا راهنمای خرید پنجره‌های دوجداره با کارشناس فروش تک پنجره (09193654500) در ارتباط باشید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی واتس اپ