عایق بندی و درزگیری پنجره دوجداره upvc

عایق بندی و درزگیری پنجره دوجداره upvc

عایق بندی و درزگیری پنجره دوجداره upvc ، وقتی که درز یا فرسودگی در ساختار در و پنجره قدیمی یا جدید به وجود می آید ممکن است باعث نفوذ گرما و سرما، سرو صدا یا رطوبت به فضای داخلی گردد باید از چسب مخصوصی برای عایق بندی و درزبندی پنجره دوجداره قدیمی استفاده شود و تا حدودی این مشکل را حل کرد و این درزندی باید از نمای بیرون به صورت کاملا تمیز انجام گیرد.

عایق بندی و درزگیری پنجره دوجداره upvc

درزبندی پنجره دوجداره با چسب سیلیکون

با توجه به افزایش قیمت انرژی، عایق کردن درب و پنجره دوجداره میتواند تاثیر زیادی در از دست رفتن گرما یا خنکی فضای داخلی گردد. به منظور درزبندی مناسب، و پیدا کردن درزهای اطراف درب و پنجره یکی از راهکارها این است که در فضای تاریک با تاباندن نور به چارچوب و اطراف درب و پنجره محلی که نور وارد فضا می شود را شناسایی کنیم یا در روشنایی روز که نور خورشید وارد فضای خانه می گردد درزها را پیدا کنیم.

و راهکار دیگر برای پیدا کردن درز، استفاده از شمع است بطوری که یک شمع روش را در نزدیکی چارچوب پنجره بگیرید و ببینید شعله شمع کجا سوسو میزند همانجا نیاز به درزبندی دارد.

درزگیری پنجره دوجداره قدیمی با چسب سیلیکون

درزگیری پنجره دوجداره قدیمی

البته که کاربرد این چسب تنها در درزگیری درب و پنجره دوجداره نیست و به دلیل ساختار شیمیایی و مقاومت بالای آن می توان هر جایی که نیاز به آب بندی باشد از آن استفاده نمود. همچنین به دلیل اینکه نارسانا می باشد امکان استفاده از آن را در هر شرایطی فراهم می سازد

اگر تابحال از چسب آکواریوم برای درزگیری پنجره دوجداره قدیمی استفاده کرده اید یا به اطراف سینک ظرفشویی دقت کرده باشید چسب سیلیکونی را دورتادور آکورایوم و سینک ظرفشویی به منظور درزبندی می بینید. مقاومت بالای چسب آکواریومی به دلیل ترکیب شیمیایی و مواد پلیمری موجود در آن می باشد که باعث می شود که بر اثر گرم و سرد شدن آن خاصیت چسب از بین نرود.
چسب سیلیکونی در انواع (سخت تر و انعطاف کمتر) و مدل (منعطف تر و کشش سطحی بیشر) و در رنگ بندی بیرنگ، مشکی، سفید و قرمز وجود دارد که معمولا از نوع سفید آن برای عایق بندی درب و پنجره دوجداره استفاده می شود.

لاستیک درزگیری پنجره دوجداره upvc

لاستیک درزگیری پنجره دوجداره که بر روی پروفیل پنجره دوجداره نصب شده است به صورت دستی متصل نشده است بلکه در زمان خرید پروفیل قبل از ساخت پنجره دوجداره لاستیک درزگیری پنجره دوجداره بر روی آن نصب هستش و در زمانی که این لاستیک در پنجره خاصیت عایق بندی را از دست داد و یا پوسیده شد باید این نوار عوض شود چون دیگر پنجره دوجداره ابندی نمی شود.

این کار آبندی پنجره دوجداره با لاستیک درگیری بسیار راحت است ولی می توانید این کار را به نیرو متخصص واگذاری کنید و این نکته مهم است که لاستیک همان پروفیل را تهیه کنید و تعویض کنیم و اگر خودتان این کار را می خواهید انجام دهید باید آن را از جای مخصوص خود تهیه کنید

معمولا بعد از نصب درب و پنجره، و تمیز نمودن اطراف محلی که می خواهیم درزبندی کنیم از هر گونه گرد و غبار و سپس خشک نمودن سطوح موردنظر که باعث طول عمر بیشتر چسب می گردد به منظور چسب کاری تمیز می توانید از نوار چسب در امتداد محلی که میخواهید چسبکاری کنید استفاده کنید و پس از چسب کاری نوار چسب را بکنید.

اقدام به استفاده از چسب با استفاده از خاصیت تحت فشار چسب پشت یک گان که باعث مرتب شدن چسبکاری می شود فشار کم و یکنواخت و نگه داشتن لوله در امتداد پروفیل پنجره میتواند باعث یکنواختی کار شود هر چند اگر هر جایی لازم شد چسب اضافی را پاک کنیم از پارچه تمییز به پاک کردن بخش مورد نظر از چسب کنیم.

  • در روزهای آفتابی حداقل 2 الی 3 ساعت و در روزهای ابری بیش از 5 ساعت زمان نیاز است تا چسب بخوبی خشک شود. اگر میخواهید درزگیری خوبی داشته باشید پیشنهاد می شود در روزهای بارانی و یخبندان اقدام به استفاده از چسب نکنید.
  • استفاده از ماسک و دستکش هنگام درزبندی درب و پنجره ها
  • پس از برخورد چسب با پوست سریعا محل را با آب فراوان شستشو دهید
  • به دلیل اشتعال زا بودن چسب توصیه می شود در گرمای زیاد روز زیر نور مستقیم آفتاب و یا نزدیک شعله آتش یا جرقه استفاده نشود

خلاصه

رویکرد جدیدی در دنیا توسط نصابان درب و پنجره بوجود آمده که توسط نوارهای خاصی اقدام به درزبندی نمایند هر چند استفاده از آنها هنوز در همه جای دنیا از جمله ایران کاربردی نشده اما خیلی ساده قبل از نصب پنجره دور تادور آن را با این نوار می پوشانند و سپس اقدام به پیچ کردن پنجره به دیوار می نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی واتس اپ