پنجره دوجداره کشویی

پنجره دوجداره کشویی

مطمئنا شما هم در اطراف خود پنجره های کشویی بسیاری را دیده باشید که به راحتی باز و بسته می شوند. در ادامه همراه تک پنجره باشید تا با پنجره دوجداره کشویی بیشتر آشنا شوید.

عملکرد پنجره دوجداره کشویی

عملکرد پنجره دوجداره کشویی

پنجره کشویی آلومینیومی عملکردی مشابه پنجره دولنگه داشته با این تفاوت که به صورت افقی باز و بسته می شود. از مهم ترین ویژگی ‌پنجره دوجداره کشویی یا آلومینیومی نصب آسان و راحت این نوع پنجره در هر ساختمانی است. ضمن این که از نظر امنیت، زیبایی و کاربری انتخاب فوق العاده ای خواهد بود.

انواع پنجره دوجداره کشویی و آلومینیومی

پنجره دوجداره کشویی و آلومینیومی به ۲ صورت تک لنگه باز شو و ۲ لنگه بازشو در بازار وجود دارد. در پنجره های تک لنگه بازشو فقط می توان به طور افقی پنجره را باز و بسته کرد. اما این قابلیت در پنجره های دوجداره ۲ لنگه بازشو افزایش یافته و می توان هر ۲ درب پنجره را به صورت کشویی باز و بسته نمود.

فریم اطراف پنجره دوجداره کشویی از ۲ نوع با سطح های مختلف ساخته شده که می توان به پنجره جفت ریل کشویی و تک ریل کشویی اشاره کرد. سطوح مقطعی در پروفیل پنجره، روی قاب اصلی پنجره و لب طاقچه پنجره تاثیر به سزایی می گذارد.

پنجره های دوجداره کشویی آلومینیومی جفت ریل و تک ریل شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند. یراق آلات پنجره های دوجداره یکسان بوده و از نظر ایمنی بودن برابر باشند. ضمن این که شیشه های دوجداره، تک جداره و سه جداره بر روی این پنجره ها قابلیت نصب دارند. توجه داشته باشید که پنجره دوجداره کشویی آلومینیومی و پنجره دوجداره یو پی وی سی لنگه کشویی شبیه به هم ددارند

مزایا و معایب پنجره دوجداره کشویی

 پنجره دوجداره کشویی

معایب پنجره دوجداره کشویی: یکی از بزرگترین معایب پنجره دوجداره کشوی قیمت بالاتر نسبت به  پنجره لولایی دارد و از معایب دیگر این پنجره عایق بندی درزبندی ضعیف بین فرم پنجره و بازشو پنجره دارند به این صورت که در هنگام بسته شدن آب بندبی خوبی نمی شود. . نیاز به مراقبت، تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارد.

مزایای استفاده از پنجره دوجداره ریلی این است که نسبت به اندازه که این پنجره میتواند داشته باشد فضا را اشغال نمی کند و بسیار راحت و آسان بازو و بسته میشود و دسترسی بسیار مناسبی به بیرون می توانید داشته باشید و نکته قابل ذکر در این نوع از پنجره فضای کمتری برای باز کردن پنجره میگیرد و اینها از مزیت پنجره دوجداره upvc می باشد.

عایق بندی پنجره دوجداره کشویی به دلیل وجود حالت ریلی منافذ بین غلطک ها وجود دارد که از عایق بندی کمتری نسبت به دیگرپنجره دوجداره دارد. برای عایق بندی بهتر پنجره دوجداره کشویی از نوار درزگیر مویی استفاده می شود. نوار مویی در حد فاصل لنگه و فریم کشویی قرار می گیرد و عایق بندی را تا حدود زیادی افزایش می دهد.

تفاوت در پنجره کشویی دوجداره

تفاوت در پنجره کشویی دوجداره

یک سری تفاوت ها میان پنجره دوجداره کشویی تک ریل و جفت ریل وجود دارد که در ذیل این مطلب به این موارد اشاره می شود.

عایق بندی پنجره های دوجداره تک ریل عایق بندی بهتر و بیشتری نسبت به پنجره های دوجداره کشویی جفت ریل دارند. در پنجره های جفت ریل امکان باز و بسته شدن هر ۲ لنگه وجود دارد که این موضوع درباره پنجره دوجداره کشویی تک ریل صدق نمی کند.

نکته جالب توجه اینجاست که قیمت پنجره دوجداره تک ریل گران تر از پنجره کشویی جفت ریل است. ضمن اینکه سطح مقطع در پنجره های تک ریل وسیع تر از پنجره های جفت ریل است.

ترکیب طرح پنجره دوجداره با آلومینیوم

حال که با انواع پنجره کشویی آشنا شده ایده وقت آن رسیده تا با طرح های پنجره دوجداره کشویی و آلومینیومی را بشناسید.

پنجره های دوجداره کشویی تنوع بسیار خوبی دارند اما پر مصرف ترین و محبوب ترین نوع پنجره دوجداره کشویی، دو لنگه آن است. پنجره دو جداره لنگه کشویی بزرگ و کوچک، پنجره دو لنگه کشویی پایین و پنجره دو لنگه کشویی بالا می شود.

بازشوی پنجره دوجداره کشویی به صورت موازی بر روی ریل مربوطه حرکت کرده که این نوع پنجره در مکان های بسیار کوچک کاربردی است. توجه داشته باشید که آب بندی پنجره های دوکشویی به نسبت دیگر پنجره های دوجداره بسیار پایین بوده است.

چه مناطقی برای نصب پنجره دوجداره کشویی بهتر است؟

چه مناطقی برای نصب پنجره دوجداره کشویی بهتر است؟

استفاده از پنجره های دوجداره کشویی در مناطقی که آب و هوای معتدل داشته باشد کاربرد دارد. باز و بسته کردن آسان پنجره کشویی باعث می شود تا  آب و هوای بیرون منزل به داخل آمده و سبب تهویه مطبوع می شود.

اگر در مناطق پر سر و صدا، گرد و غبار، هوای خیلی گرم و خیلی سرد زندگی می کنید، انتخاب پنجره دوجداره کشویی اصلا خوب نیست. زیرا پنجره دوجداره کشویی عایق بندی بسیار کمی به نسبت پنجره های دوجداره لولایی دارد. همین موضوع باعث می شود تا توصیه کنیم از این پنجره استفاده ننکنید

حال اگر به دلیل فضای کم منزل مجبور شوید در چنین مناطقی پنجره دوجداره کشویی نصب کنید، بهتر است از پنجره هایی با یراق آلات فولکس واگنی استفاده نمایید. زیرا یراق آلات فولکس واگنی که در مقاله انواع یراق آلات پنجره دوجداره به توضیح آن پرداخته این عایق بندی فوق العاده بالایی دارند. یراق فولکس واگنی بیشترین عایق در برابر اتلاف انرژی را دارد.

سیستم پنجره دوجداره کشویی

قطعات پنجره دوجداره کشویی

پروفیل پنجره کشویی کمی متفاوت با پنجره های معمولی است که از ریل هایی تشکیل شده است و این  لنگه بازشو با استفاده از غلطک بر روی ریل ها حرکت می کند. ما بین پروفیل پنجره کشویی و لنگه بازشو، غلتک هایی قرار می گیرد که موجب آسان شدن حرکت لنگه بازشو می گردد.

بخوانید: قیمت پنجره دوجداره در تهران

نکته مهم در نصب یراق آلات پنجره کشویی غلتک های مورد استفاده در پنجره دوجداره کشویی است چون در این مدل از پنجره ها تمامی وزن شیشه و لنگه بازشو را بر روی غلطک  قرار دارند بنابراین این غلتک های کشویی تاثیر زیادی بر روی روان حرکت کردن دارد اگر از یراف ضعیف در این مدل استفاده شود با گذشت زمان موجب عدم کارکرد پنجره دوجداره می شوند.

مکان نصب پنجره دوجداره کشویی

مکان نصب پنجره دوجداره کشویی

جهت نصب نمودن پنجره دوجداره کشویی بهتر است مکان هایی همچون ورودی تراس به حیاط، ورودی ساختمان به استخر، ورودی حیاط به پذیرایی، ورودی حیاط یا تراس به سمت آشپزخانه و تراس به اتاق خواب را انتخاب کنید.

کاربردی بودن پنجره دوجداره کشویی بیشتر در آشپزخانه است، چون به راحتی باز و بسته می شود. این نوع پنجره در بالای سینک ظرفشویی یا پنجره قرار بگیرد عالی است، چون فضای کمتری را اشغال می کند.

چگونه پنجره دوجداره کشویی را عایق بندی کنیم؟

آیا می دانید دلیل این که عایق بندی پنجره دوجداره کشویی به نسبت دیگر پنجره ها کم است چیست؟ دلیل آن وجود منافذ میان ریل ها و غلطک های بازشو پنجره است. با تمام این تفاسیر استفاده از پنجره دوجداره کشویی بهتر از پنجره های قدیمی آلومینیومی و چوبی و آهنی می باشد.

اگر عایق بندی پنجره دوجداره برای شما اهمیت دارد و می خواهید عایق بندی پنجره ایده آل باشد، پس باید پنجره کشویی دوجداره فولکس واگنی، دوجداره کشویی تک حالته و دوجداره کشویی دو حالته را انتخاب نمایید.

البته یک راز فنی و کم هزینه برای پنجره های دوجداره وجود دارد. با استفاده از یک نوار درزگیر و نوارهای هوابندی در میان لنگه پنجره دوجداره و فریم پنجره، عایق بندی پنجره کشویی خود را بیشتر کنید.

چه شرایطی برای نصب پنجره کشویی آلومینیومی بهتر است؟

انتخاب و نصب پنجره کشویی آلومینیومی اول به سلیقه و سپس به منطقه آب و هوای زندگی شما بستگی دارد. البته این نوع پنجره دوجداره به دلیل کارایی بالا بسیار مورد توجه افراد و ساختمان سازها است. ضمن اینکه ۲ مزیت همچون کارایی و صرفه جویی در مصرف انرژی دارد.

خلاصه

اگر فضای کمی در منزل دارید و می خواهید تهویه مناسبی انجام شود پس در انتخاب پنجره دوجداره کشویی درنگ نکنید.توجه داشته باشید که پنجره های دوجداره کشویی و درب دوجداره کشویی نیز به دلیل وجود شیشه سرتاسری نوردهی فوق العاده بالایی دارند.

در صورت احساس نیاز به مشاوره در زمینه خرید پنجره دوجداره کشویی یا دیگر دری و پنجره های دوجداره کافیست با متخصصان شرکت تک پنجره در ارتباط باشید. ضمن اینکه شرکت تک پنجره با تولید پنجره های با کیفیت داخلی از بهترین برندها انتخابی عالی خواهد بود.

علاوه بر تمامی موارد ذکرشده فروش پنجره دوجداره در شرکت تک پنجره فراهم می باشد که شماره ۰۹۱۹۳۶۵۴۵۰۰ جهت پاسخگویی در دسترس می باشد. برای خرید و استعلام قیمت پنجره دوجداره و استعلام قیمت پنجره یو پی وی سی با سایت تک پنجره در ارتباط باشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی واتس اپ