انواع شیشه دکوراتیو

انواع شیشه دکوراتیو

در این مقاله با انواع شیشه دکوراتیو آشنل خواهید شد، با پیشرفت کردن طراحی دکوراسیون داخلی شیشه‌های متنوعی جهت زیبایی طراحی و ساخته شده‌اند که به نام شیشه دکوراتیو شناخته می‌شوند. شاید تصور کنید منظور از شیشه دکوراتیو، همان شیشه‌های رنگی معمولی است. اما باید بگوییم خیر، شیشه دکوراتیو با شیشه‌های رنگی تفاوت دارد و از نظر قیمت، کیفیت و استحکام بالاتر از شیشه‌های رنگی است که در ادامه با معنی کلمه دکوراتیو آشنا خواهید شد.

انواع شیشه دکوراتیوانواع شیشه دکوراتیو

دکوراتیو هنری تزئینی است که علاوه بر زیبایی کاربرد هم دارد. اشیایی بسیار جذاب که در عین ظرافت، مستحکم هستند. از شیشه‌های دکوراتیو بیشتر جهت دکوراسیون داخلی منازل، مکان‌های تجاری و باغ ویلاها استفاده می‌شود. در ذیل مطلب شرکت تک پنجره به معرفی انواع شیشه دکوراتیو می‌پردازد.

شیشه مات دکوراتیو

یکی از انواع شیشه دکوراتیو، شیشه مات دکوراتیو نام دارد که هیچ نوری را از خود عبور نمی‌دهد. رنگ‌های متنوعی از شیشه مات دکوراتیو در بازار وجود دارد که با سلیقه‌های مختلف جور در می‌آید.

شیشه دکوراتیو چاپ دار

نوع دیگری از شیشه های دکوراتیو وجود دارد که به نام شیشه دکوراتیو چاپ‌دار شناخته می‌شود. این نوع شیشه غیر شفاف بوده و از رنگ‌های مختلفی تشکیل شده است. از کاربردهای شیشه چاپ‌دار دکوراتیو می‎توان به فضاهای خالی بین کابینت آشپزخانه، ویترین غرفه‌ها، فضای خالی بین طبقه‌ها و … اشاره کرد.

شیشه دکوراتیو لمینتیشیشه دکوراتیو لمینتی

شیشه دکوراتیو لمینتی به نوعی از شیشه های دکوراتیو گفته می‌شود که از چندین لایه تخت شکل گرفته و توسط موادی به نام پی وی بی به یکدیگر متصل می‌شوند. شیشه های دکوراتیو لمینتی علاوه بر اینکه فوق‌العاده زیبا هستند، در مقابل ضربه و اشعه‌های مضر ماورا بنفش آفتاب نیز مقاومت بالایی دارند. ضمنا از این نوع شیشه دکوراتیو جهت جلوگیری از ایجاد سر و صدا و ورود گرد و خاک به داخل منزل نیز استفاده می‌شود.

شیشه دکوراتیو سندبلاست

این نوع شیشه دکوراتیو با پاشش ماسه‌ای مخصوص روی شیشه ساخته می‌شوند که بیشتر جلوه‌ای مات دارند. کاربرد این نوع شیشه‌ها بیشتر برای کابین دوش حمام‌ها و اتاق‌ها است. قابلیت طرح پذیری بالا از ویژگی‌های شیشه سندبلاست می‌باشد.

شیشه دکوراتیو لاکوبل

نوع دیگری از شیشه دکوراتیو، شیشه لاکوبل دکوراتیو می‌باشد که به ۲ صورت شفاف و غیر شفاف با رنگ‌های مختلف تولید و استفاده می‌شود. این نوع شیشه بیشتر برای محوطه سازی باغ ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای مختلف انواع شیشه دکوراتیوکاربردهای مختلف انواع شیشه دکوراتیو

از شیشه های دکوراتیو در جاهای مختلفی می‌توان استفاده نمود که سبب زیبایی بیشتر می‌شود. البته شیشه های دکوراتیو و آینه‌های دکوراتیو نیز به تازگی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شوند که در ذیل مطلب، با کاربرد شیشه های دکوراتیو آشنا خواهید شد.

آینه دکوراتیو

هنر آینه‌کاری از دیرباز تا کنون در رونق بوده که در حال حاضر آینه‌های کوچک، جای خود را به آینه‌های بزرگ‌تر با متد جدید داده‌اند. با استفاده از آینه دکوراتیو می‌توان یک طراحی دکوراسیون داخلی شیک داشت. آینه‌های دکوراتیو به دلیل انعکاس نور خانه را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند. استفاده از آینه دکوراتیو بر روی سقف نیز باعث بزرگ دیده شدن دیوارها شده، ضمن اینکه تمامی معایب دیوار را به خوبی پوشش می‌دهد.

شیشه دکوراتیو در پارتیشن

با استفاده از شیشه های دکوراتیو در پارتیشن می‌توانید فضایی فوق‌العاده شیک در محل کار خود یا اداره ایجاد نمایید. از ویژگی‌های پارتیشن شیشه رنگی نهایت امنیت همراه با مدرنیته و زیبایی شناسی است. از دیگر شاخصه‌های شیشه دکوراتیو در پارتیشن قابلیت جابه جایی آسان آن است که می‌توانید به صورت ساده یا دکوراتیو از پارتیشن خود استفاده نمایید. ترکیب آلومینیوم با شیشه دکوراتیو یعنی خلق زیبایی.

شیشه دکوراتیو در آشپزخانه

از کاربردهای شیشه دکوراتیو می‌توان به استفاده آن در آشپزخانه اشاره کرد. از محاسن شیشه دکوراتیو در آشپزخانه غیرقابل اشتغال بودن جهت ایمنی و زیبایی آن است. علاوه بر این مورد طراحی بی نظیری به فضای آشپزخانه داده و آن را متمایز می‌کند. شیشه‌های رنگی جایگاه خاصی در بین مردم دارد که دلیل اصلی آن تنوع و رنگارنگی آن است.

دومین دلیل برای محبوبیت این نوع شیشه دکوراتیو خاص کردن فضای آشپزخانه به نسبت دیگر فضاهای منزل می‌باشد. حتی برخی از مشهورترین طراحان دکوراسیون داخلی نیز از شیشه های دکوراتیو استفاده می‌کنند.

اطلاعت بیشتر: قیمت پنجره دوجداره در تهران

 

شیشه دکوراتیو رنگی لابیشیشه دکوراتیو رنگی لابی

شیشه‌های رنگی استفاده در ورودی ساختمان‌ها، شیشه لاکوبل رنگی است که بیشتر در ساختمان‌های مجلل، هتل‌ها و ورودی لابی، ورودی ادارات و … استفاده می‌شود. مواد عالی، شفافیت و کیفیت بالا و استحکام از ویژگی‌های شیشه‌های رنگی در لابی می‌باشد.

شیشه دکوراتیو ۲ جداره

قرارگیری پروفیل‌های باریک و آلومینیومی در میان شیشه‌های دکوراتیو، سبب پدید آمدن شیشه دکوراتیو دوجداره می‌شود که طرح‌های مختلف و جذابی دارد. تنوع در طرح و اشکال هندسی باعث شده بیش از پیش مورد طراحان دکوراسیون داخلی باشد. وجود پروفیل های موجود در میان شیشه های دکوراتیو باعث شده تا گرد و غبار، حرارت و برودت، سر و صدا و دیگر موارد از این شیشه‌ها عبور نکند. ضمن اینکه سبب جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شود.

اطلاعات بیشتر: قیمت پنجره دوجداره

مزیت های شیشه دکوراتیو

  • استفاده به عنوان درب ورودی، لابی، کابینت و دیوار
  • طراحی و دیزاین داخلی مکان‌های تجاری، اداری و مسکونی
  • نورگیری عالی و زیباسازی فضا
  • جذابیت بالا در سرویس بهداشتی
  • جایگزین پارتیشن جهت تقسیم بندی بخش‌های مختلف
  • ضمن اینکه می‌توان به عنوان آینه‌کاری از شیشه دکوراتیو در سقف استفاده کرد

خلاصه

تا بدین جای مطلب با انواع شیشه های دکوراتیو و مزیت‌های آن آشنا شده‌اید. حال جهت تصمیم گیری درست درباره استفاده از شیشه دکوراتیو در داخل منزل خود می‌توانید با شماره‌های مندرج بر روی سایت تماس حاصل فرمایید.

شیشه دکوراتیو چاپ دار چیست؟

نوع دیگری از شیشه های دکوراتیو وجود دارد که به نام شیشه دکوراتیو چاپ‌دار شناخته می‌شود. این نوع شیشه غیر شفاف بوده و از رنگ‌های مختلفی تشکیل شده است

ویژگی های شیشه دکوراتیو لاکوبل چیست؟

نوع دیگری از شیشه دکوراتیو، شیشه لاکوبل دکوراتیو می‌باشد که به ۲ صورت شفاف و غیر شفاف با رنگ‌های مختلف تولید و استفاده می‌شود. این نوع شیشه بیشتر برای محوطه سازی باغ ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پشتیبانی واتس اپ