انواع پنجره چوبی دوجداره را بشناسید

انواع پنجره چوبی دوجداره را بشناسید

نصب پنجره چوبی دوجداره می‌تواند یک خانه سرد را ​​به خانه ای گرم و دنج تبدیل کند. بسیاری از صاحبان خانه، پنجره دوجداره چوبی را بهترین گزینه برای پنجره منزل خود می‌دانند. چون هم ظریف‌تر، سنتی‌تر و عایق آن بیشتر از دیگر پنجره ها است.

اما چند نوع پنجره چوبی دوجداره وجود دارد؟ پنجره‌های چوبی دوجداره برای شما چقدر هزینه خواهند داشت؟ جهت دانستن همه این سوالات، همراه شرکت تک پنجره باشید تا با انواع پنجره چوبی دوجداره آشنا شوید.

انواع پنجره دوجداره چوبی 

انواع پنجره های چوبی دوجداره

پنجره‌های چوبی دوجداره معمولاً به سبک ارسی و مدرن هستند که سبب زیباسازی منازل می شود. علاوه بر این امنیت پنجره دوجداره چوبی با پنجره دوجداره upvc هیچ فرقی نمی کند. زیرا یراق آلات پنجره دوجداره چوبی با یراق آلات پنجره دوجداره هیچ فرقی نمی‌کند.

پنجره های ارسی

یکی از انواع پنجره دوجداره چوبی، پنجره‌های اُرسی یا همان پنجره‌های رنگارنگ قدیمی است که فقط شکلی مدرن به خود گرفته‌اند. این نوع پنجره دوجداره چوبی هم ظاهری سنتی دارد و هم امنیت خانه را به طور کامل تامین می‌کند. پنجره‌های اُرسی دارای یک یا چند قاب متحرک هستند که با کشویی از طریق مکانیزم متصل به قاب باز می‌شوند.

این نوع سبک از پنجره دوجداره چوبی بسیار خواهان داشته و در بازسازی منازل و دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. ضمن اینکه با انتخاب این نوع پنجره دوجداره چوبی، تلفیقی از معماری سنتی و مدرن را با هم درآمیخته اید. پس بهترین انتخاب برای سنتی پسندان، پنجره دوجداره ارسی شکل است.

پنجره قاب‌دار

یکی دیگر از انواع پنجره دوجداره چوبی، پنجره قاب دار نام دارد. در این نوع پنجره که شکل امروزی تری دارد، چند لولا در کنار قاب پنجره وصل شده است. پنجره قاب‌دار معمولاً با محفظه‌ای از میله‌های فلزی ساخته می‌شود تا امنیت پنجره دوجداره چوبی تامین شود.

لولاهایی که در این پنجره دوجداره چوبی استفاده می‌شود، قابلیت باز نگه داشتن پنجره را دارند. با انتخاب این نوع از پنجره دوجداره چوبی با یک تیر 2 نشان خواهید زد. معماری مدرن و در عین حال سنتی این پنجره دوجداره، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

پنجره خلیجی

یکی دیگر از انواع پنجره دوجداره چوبی، پنجره خلیجی است. پنجره‌های خلیجی از دیوارهای اصلی خانه به بیرون بیرون می‌زند. سه یا چند پنجره معمولاً در زوایای 45 درجه یا 90 درجه بیرون می‌آیند تا یک پنجره باکس را تشکیل دهند. این نوع پنجره برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب است و چشم اندازی عالی دارد. استفاده از پنجره دوجداره چوبی خلیجی دکوراسیونی سنتی و شیک به منزل شما می‌دهد.

نکته مهم در انتخاب پنجره دوجداره چوبی

نکته مهم در انتخاب پنجره دوجداره چوبی

از نکته‌های مهم در انتخاب پنجره دوجداره چوبی نوع چوب آن است. بله 2 نوع چوب برای استفاده پنجره‌های دوجداره وجود دارد که به آن چوب نرم و چوب سخت می‌گویند. جهت تصمیم‌گیری باید بدانید که کاربرد، قیمت و مزایای هر یک از این نوع چوب چگونه است تا انتخابی دقیق داشته باشید.

چوب نرم چیست؟

یک چوب همه کاره است که فقط در رنگ آمیزی استفاده می شود و قیمتی بسیار ارزان‌تر از چوب سخت دارد. این نوع چوب برای خانه های مدرن و به سبک جدید ایده‌آل است. ضمن اینکه کار با چوب نرم اسان تر از چوب سخت می‌باشد. بهترین پیشنهاد چوب درخت صنوبر است.

چوب سخت چیست؟

بهترین نوع چوب و البته گران‌ترین آن به چوب سخت اطلاق می شود. چوب سخت به طور طبیعی از چگالی بالایی برخوردار است و دوام بسیاری دارد. چوب سخت در شرایط آب و هوایی بیشتر دوام می‌آورد که می‌توان هم به صورت پنجره و هم برای رنگ آمیزی از آن استفاده کرد. این نوع چوب نیازی به نگهداری خاصی ندارد و بهترین نوع آن چوب بلوط می باشد.

کدام گزینه بهتر است؟

پیشنهاد شرکت تک پنجره به شما مطمئناً پنجره دوجداره چوبی از نوع سخت است. شاید در ابتدا هزینه بیشتری داشته باشد، اما در دراز مدت آسیب کمتری می‌بیند و کمتر تعویض می‌شود. البته 79 درصد از پنجره‌های فروخته شده از نوع ارزان هستند. بنابراین اجازه ندهید قیمت پایین شما را فریب دهد.

چیزی که به عنوان پنجره چوبی دوجداره “ارزان‌تر” برچسب گذاری شده، می‌تواند از موادی بسیار سست تهیه شده باشد که با یک باد کوچک دَرهم بشکند. البته اگر بودجه کافی برای پنجره دوجداره چوبی سخت ندارید، استفاده از پنجره با چوب نرم هم کاری صحیح است.

قیمت پنجره چوبی دوجداره

قیمت پنجره چوبی دوجداره

قیمت پنجره دوجداره چوبی به نسبت پنجره‌های دوجداره UPVC گران‌تر است. اما همین نوع پنجره چوبی دوجداره از آلومینیوم ارزان‌تر است. پس می‌توان با اتخاب این نوع پنجره، قیمت قابل قبولی را پرداخت کرد. قیمت پنجره دوجداره چوبی با توجه به ابعاد آن قیمت‌های متفاوتی دارد. با تمام این تفاسیر باید هزینه‌های جانبی دیگری را در نظر گرفت که در ادامه خواهید خواند. برای دیدن قیمت درب دوجداره میتوانید به این صفحه از سایت تک پنجره مراجعه کنید.

هزینه‌های نصب

هزینه‌های نصب به قیمت اصلی پنجره دوجداره چوبی اضافه می‌شود. نمی‌توان قیمت دقیقی برای هزینه‌های نصب ارائه کرد، زیرا اکثر قیمت‌های نصب پنجره دوجداره چوبی بسته به مکان شما، اندازه پنجره و آسیب‌های ساختاری موجود متفاوت خواهد بود.

انتخاب چوب 

در عنوان بالا ذکر کردیم که چوب نرم ارزان‌تر از چوب سخت بوده، اما دوام و زیبایی چوب سخت بیشتر از چوب نرم است. حال تصمیم‌گیری با شماست که کدام یک از این موارد را انتخاب کنید.

اندازه‌گیری

مطمئناً هر چقدر پنجره بزرگ‌تر باشد، هزینه های نصب پنجره چوبی دوجداره بیشتر خواهد بود.

پنجره طبقات بالا 

زمانی که پنجره‌ها در طبقات بالا قرار دارند، هزینه پنجره دوجداره چوبی افزایش می‌یابد زیرا باید تجهیزات ساختمانی مانند داربست و طناب مخصوص وجود داشته باشد.

مقایسه پنجره دوجداره چوبی با دیگر پنجره‌ها

پنجره‌های چوبی بیشتر از پنجره‌های دوجداره UPVC محبویت دارند. دلیل این محبوبیت هم نمای سنتی و جذاب این پنجره ها است. البته بهتر است جهت خرید پنجره چوبی دوجداره، بهترین نوع آن یعنی چوب سخت را انتخاب نمایید. انتخاب چوب به جای پلاستیک مزایای زیادی دارد به‌ویژه که سازگاری چوب با محیط زیست عالی است.

یکی دیگر از شاخصه‌ی پنجره‌های چوبی، قابلیت تجزیه و بازیافت آن‌ها می‌باشد. اگر پس از مدتی فرسوده شوند؛ دوباره بازیافت و قابل استفاده می‌گردند. چنین موضوعی در پنجره های UPVC صدق نمی‌کند و چه بسی 43 درصد از مواد پلیمری، غیر قابل تجزیه و بازیافت هستند.

پنجره های چوبی چقدر عمر می‌کنند؟

عمر پنجره های چوبی دوجداره حدود 60 سال است که به نسبت پنجره UPVC 30 سال بیشتر عمر می‌کند. با این تفاسیر درخواهید یافت که هزینه اولیه پرداخت شده در طول زمان به شما بر می‌گردد. این پول از طریق بهینه سازی انرژی و هزینه کمتر قبوض، هزینه تعویض پنجره و … جبران می‌شود.

خلاصه

حال که با انواع پنجره چوبی دوجداره آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده تا با خرید از یک سایت معتبر، گارانتی پنجره دوجداره را از آن خود کنید. جهت مشاوره و خرید پنجره چوبی دوجداره می‌توانید با شماره 09193654500 در ارتباط باشید یا اینکه با سایت تک پنجره در ارتباط باشید. برای خرید و استعلام قیمت پنجره دوجداره و استعلام قیمت پنجره یو پی وی سی با سایت تک پنجره در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی واتس اپ