تفاوت پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم

تفاوت پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم

در این مقاله تفاوت بین پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم را بیان کردیم تا شما بتوانید با خیال راحت‌تر پنجرۀ مناسب را برای خانه، ویلا و… خریداری کنید. تا انتها همراه تک پنجره باشید.

تفاوت پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم

تفاوت پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم

راندمان انرژی پنجره آلومینیوم در مقابل پنجره دوجداره upvc

یکی از دلایلی که آلومینیوم در گذشته نسبت به upvc کمتر مطلوب تلقی می‌شد به دلیل راندمان حرارتی کم آن است. آلومینیوم یک ماده بسیار رسانا است. به این معنی که گرما می‌تواند به راحتی از آن عبور کند. برای مدتی آلومینیوم به عنوان یک انتخاب حرارتی ناکارآمد برای پنجره در مقایسه با upvc به نظر می‌رسید.

بخوانید: قیمت پنجره یوپی‌وی‌سی

بااین‌حال فناوری طی چند دهه گذشته بسیار طولانی شده است و این روزها پنجره‌ها و درهای آلومینیومی دارای شکست‌های حرارتی نوآورانه در قاب‌ها هستند که از انجام بیش از حد گرما جلوگیری می‌کند.

پنجره‌های دوجداره آلومینیومی می‌توانند به همان اندازۀ پنجره دوجداره upvc کارآمد باشند. فقط مطمئن شوید که WER (رتبه‌بندی انرژی پنجره) را در مارک‌های موردنظر خود بررسی کنید. هر پنجره تازه نصب شده طبق قانون باید حداقل دارای درجه C باشد، اما هردو آلومینیوم و upvc قادر به ارائه رتبه‌های A++  هستند.

تفاوت پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم در موارد زیادی مشهود است. بهتر است در زمان خرید پنجره به نکات گفته شده در این مطلب توجه کنید.

امنیت در تفاوت پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم

امنیت در تفاوت پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم

به لطف طبیعت با دوام، هردو پنجره‌های آلومینیومی و upvc بسیار ایمن هستند و به طور قابل توجهی بیشتر از پنجره‌های چوبی امنیت دارند که در صورت تخریب در معرض ورود اجباری قرار می‌گیرند. سطح امنیت یک پنجره تمایل دارد که بر اساس کیفیت قفل‌های نصب شده با آن باشد.

تفاوت عایق صوتی بین upvc و آلومینیوم

یکی از مزایای پنجره دوجداره upvc نسبت به آلومینیوم این است که آن‌ها تمایل به ارائه عایق صوتی کمی بیشتری دارند. این بدان معنا نیست که بگوییم پنجره‌های آلومینیومی دارای عایق صوتی نیستند، اما در upvc این مورد چشم‌گیرتر است.

بااین‌حال شایان ذکر است که عایق صوتی بیشتر از خود شیشه به دست می‌آید نه فقط قاب پنجره.

اگر تصمیم به نصب شیشۀ دوجداره با کیفیت بالا دارید، خانۀ شما باید نسبتاً ساکت باشد. شیشه سه‌گانه حتی توانایی پنجره برای مسدود کردن صدا را نیز بهبود می‌بخشد.

اگر در یک منطقه بسیار پر سروصدا زندگی می‌کنید، پنجره دوجداره upvc ممکن است گزینۀ مطلوبی باشد اما برای بیشتر صاحبان خانه تفاوت عایق صوتی بین این دو ماده به اندازه کافی ناچیز است که این امر نمی‌تواند عامل بزرگی در انتخاب بین آن‌ها باشد. برای دیدن قیمت پنجره دوجداره می‌توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

تفاوت‌های زیبایی بین پنجره‌های آلومینیومی و upvc

تفاوت‌های زیبایی بین پنجره‌های آلومینیومی و upvcیکی از دلایل افزایش محبوبیت پنجره‌های آلومینیومی در سال‌های اخیر سبک براق آن است. قاب‌های پنجره‌های آلومینیومی می‌توانند بسیار باریک‌تر از upvc باشند که به آن‌ها ظاهری تمیز و حداقلی می‌دهد که در خانه‌های مدرن بسیار محبوب است.

فایدۀ دیگر قاب‌های پنجرۀ باریک این است که آن‌ها چشم‌انداز پنجره را بهبود می‌بخشند. بنابراین اگر خانۀ شما منظرۀ خیره‌کننده‌ای دارد، ممکن است فقط این جنبه از پنجره‌های آلومینیومی را دوست داشته باشید.

همچنین شایان ذکر است که علی‌رغم قاب‌های باریک آن‌ها آلومینیوم به اندازه کافی محکم است که می‌تواند صفحات بزرگی از شیشه را در خود جای دهد. این بدان معناست که اگر دیافراگم زیادی دارید ممکن است لازم نباشد که آن را به چندین صفحه تقسیم کنید. این بدان معناست که منظرۀ بهتر و نور طبیعی‌تری قادر به ورود به خانه شما است.

ویژگی‌های پنجره آلومینیوم

  1. سبک براق
  2. مینیمالیستی
  3. چشم‌اندازهای بهبود یافته
  4. نور طبیعی بیشتر

پنجره دوجداره upvc به دلیل حجیم بودن و ناخوشایند بودن شهرت کمی دارند و ظاهر پلاستیکی آن‌ها، مخصوصاً برای مالکان خانه‌هایی که می‌خواهند چیزی کمی خاص‌تر برای املاک خود داشته باشند جذاب نیست.

پنجره دوجداره upvc سفید نسبتاً ارزان است و به همین دلیل رایج‌ترین رنگی است که در خواص انگلیس دیده می‌شود، اما اگر می‌خواهید چیزی غیرعادی را انتخاب کنید، رنگ‌های دیگری نیز در دسترس است. همچنین می‌توانید قاب‌های پنجره دوجداره با جلوه چوب را دریافت کنید.

ویژگی‌های پنجره دوجداره upvc

  • رنگ‌های مختلف و به پایان رسیده
  • ظاهر پلاستیکی
  • ارزش خوب

همچنین آلومینیوم تنوع زیادی را ارائه می‌دهد. بیشتر پنجره‌های آلومینیومی با روکش پودری به پایان رسیده‌اند که باعث افزایش دوام و ظاهر شیک آن‌ها می‌شود. این روکش پودری در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها موجود است.

روکش جلوه‌های چوبی بسیار واقع‌گرایانه بوده، همچنین با پنجره‌های آلومینیومی قابل دستیابی است و این مناسب کسانی است که عاشق ظاهر کلاسیک و سنتی چوب واقعی هستند اما ماندگاری آلومینیوم را نسبت به چوب ترجیح می‌دهند.

بسیاری از پنجره‌های آلومینیومی همچنین می‌توانند در قسمت‌های داخلی و خارج، قاب‌های مختلفی را به نمایش بگذارند که به شما امکان می‌دهد با هماهنگی با دکوراسیون منفرد هر اتاق ظاهر پنجره را به گونه‌ای تنظیم کنید که نمای بیرونی خانه شما تکمیل شود.

تفاوت پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم در قیمت

تفاوت پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم در قیمت

تفاوت پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم در هزینه بیشتر در ساخت مواد و تولید upvc نسبت به آلومینیوم است که گران‌تر می‌باشد.

بااین‌حال زمانی که فکر می‌کنید آلومینیوم نسبت به upvc کمتر تخریب می‌شود، می‌تواند در طولانی مدت یک راه حل مقرون به صرفه باشد. علاوه‌بر این از آنجا که پنجره‌های آلومینیومی یک سبک مدرن و براق ارائه می‌دهد، می‌توانند ارزش بیشتری نسبت به upvc به آن اضافه کنند که می‌تواند آن‌ها را به یک سرمایه‌گذاری ارزشمند تبدیل کند.

کیفیت آلومینیوم مورد استفاده (آلومینیومی اولیه یا ضایعات آلومینیوم)

شایان ذکر است که استفاده از پنجره‌های آلومینیومی به دلیل افزایش محبوبیت آن‌ها به تدریج بیشتر و بیشتر می‌شود. هنگامی که تولیدکنندگان تولید پنجره‌های خود را افزایش می‌دهند، معمولاً می‌توانند هزینه‌های خود را کاهش دهند و با گذشت سال‌ها این پس‌انداز به مصرف کننده کاهش می‌یابد.

اگر جذابیت پنجره آلومینیوم را دوست دارید، اما مطمئن نیستید که آن‌ها متناسب با بودجه شما هستند یا نه، ممکن است از اینکه چقدر مقرون به صرفه هستند تعجب کنید. بسیاری از تولیدکنندگان مدل‌های مختلفی از پنجره را برای بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهند. بنابراین ارزش این را دارد که با یک متخصص مشاوره کنید تا ببینید چه هزینه‌ای را باید اختصاص بدهید.

هنگامی که نکات مربوط به تفاوت پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم را در قیمت، در نظر می‌گیرید، سعی کنید موارد مشابه را در صورت امکان مقایسه کنید. شیشه، رنگ قاب، دستگیره‌ها، قفل‌ها و لوازم جانبی را هم در نظر بگیرید. زیرا همۀ این عوامل در هزینۀ کلی پنجره شما مؤثر است. در نهایت، هرچه یک پنجره از نظر حرارتی کارآمدتر باشد و امنیت بیشتری را نیز ارائه دهد، صرف‌نظر از اینکه upvc باشد یا آلومینیومی گران‌تر خواهد بود.

اول باید ببینید چه عاملی برای شما مهم‌تر است. به عنوان مثال، شما می‌توانید فریمی ارزان قیمت از upvc را انتخاب کرده و قفل‌های ارزان‌تر و مطمئن‌تری را انتخاب کنید. از طرف دیگر اگر استایل بسیار مهم است، می‌توانید هزینه بیشتری را روی قاب‌های آلومینیومی بپردازید و از دوجداره و نه شیشه سه‌گانه استفاده کنید تا قیمت مناسب شیشه بیشتر شود.

آیا باید آلومینیوم یا upvc را انتخاب کنید؟

آلومینیوم در مقابل upvc یک مسابقه برش خورده و خشک نیست. همۀ این موارد به نسبت ترجیحات شخصی بودجه شما و عواملی که برای شما مهم هستند کاهش می‌یابد. نظرات هر صاحبخانه متفاوت است و از آنجا که upvc و کراوات آلومینیوم در بسیاری از عوامل به ویژه راندمان حرارتی و امنیت بسیار ساده نیست، بلکه گفتن یکی از دیگری بهتر است.

پنجره‌های آلومینیومی در طی 10 سال گذشته از نظر قیمت، ماندگاری و راندمان حرارتی به جهش و مرزهایی رسیده‌اند و انتظار داریم که آن‌ها همچنان به محبوبیت خود ادامه دهند. بااین‌حال به دلیل مقرون به صرفه بودن همیشه مکانی برای upvc  وجود خواهد داشت.

اگر هنوز در تلاش هستید که تصمیم بگیرید آیا upvc می‌خواهید یا پنجره‌های آلومینیومی، مشاوره گرفتن از یک متخصص پنجره فرصتی عالی خواهد بود تا با جزئیات بیشتری در مورد اختلافات بین این دو ماده صحبت کنید و ببینید کدام‌یک برای ملک شما مناسب‌تر است. برای خرید این دو پنجره می‌توانید با مرکز فروش پنجره دوجداره و تماس با شماره ۰۹۱۹۳۶۵۴۵۰۰ در ارتباط باشید.

تفاوت عایق صوتی بین upvc و آلومینیوم در چیست؟

یکی از مزایای پنجره دوجداره upvc نسبت به آلومینیوم این است که آن‌ها تمایل به ارائه عایق صوتی کمی بیشتری دارند. این بدان معنا نیست که بگوییم پنجره‌های آلومینیومی دارای عایق صوتی نیستند، اما در upvc این مورد چشم‌گیرتر است.

بااین‌حال شایان ذکر است که عایق صوتی بیشتر از خود شیشه به دست می‌آید نه فقط قاب پنجره.

ویژگی‌های پنجره دوجداره upvc چیست؟

رنگ‌های مختلف و به پایان رسیده، ظاهر پلاستیکی و ارزش خوب
پشتیبانی واتس اپ