انواع پنجره دوجداره

انواع پنجره دوجداره upvc

انواع پنجره دوجداره: در زمان خرید و قیمت پنجره دوجداره یکی از موضوعاتی که اهمیت بسیار زیادی دارد مدل پنجره دوجداره میباشد هر مدل از پنجره نسبت به ابعادی که دارد قیمت متفاوتی دارد و اگر میخواهید با انواع پنجره دوجداره اشنا شوید.

آگاهی از انواع پنجره دوجداره شما را در استفاده از پنجره دوجداره متناسب با طراحی و معماری و فضای ساختمان کمک خواهد کرد. معمولا شما دو مدل از پنجره دوجداره را بیشتر میشناسید و از آن استفاده میکنید البته مدل های دیگر نسبت به یراق آلات قیمت بالاتری دارد.

شما می توانید بین پنجره تک، دو جداره و سه جداره هر کدام را که می خواهید را انتخاب کنید. هیچ کدام منسوخ نشده و هر کدام نسبت به جایی که قرار میگیرد استفاده بهینه می تواند شود تک جداره در جاهایی که پنجره ثابت با شیشه سکوریت قرار بگیرد آن هم در ابعاد بزرگ از تک لایه استفاده میشود در داخل پروفیل دوجداره upvc

پنجره سه جداره نیز در بعضی از پروفیل های upvc بهتر قرار میگیرد در حال حاضر لزومی برای ساخت آن وجود ندارد شاید برای عایق کاری و ایمن سازی خانه مناسب باشد فقط این را میتوان بگویم که زیاد استفاده نمیشود.

انواع پنجره دوجداره upvc

انواع مدل های پنجره های دوجداره

 

پنجره دوجداره دارای مدل های مختلفی هستند که بسته به درخواست مشتریان در ابعاد و اندازه مختلف آن را سفارش دهند و فقط ساختار بعضی از آن ها با هم فرق دارد مانند پنجره کشویی با لولایی ، جدا از نوع بازشدن آن نوع پروفیل مصرفی در آنها هم فرق دارد.

1- پنجره دوجداره ثابت

اولین و پایه ترین مورد از انواع پنجره دوجداره مدل ثابت می باشد. این مدل یکی از کم خرج ترین و ساده و پرکاربردترین مدل پنجره ، پنجره دو جداره آلومینیومی ثابت می باشد. این پنجره تنها به خاطر کم هزینه و سادگی نیست که بسیار پرکاربرد است بلکه به خاطره ثابت بودن این مدل پنجره از همه انواع دیگر پنجره دو جداره بازدهی بالاتر و بهتری دارد.

این مدل پنجره نیاز به هیچ مکانیزمی برای باز و بسته شدن ندارد و به همین دلیل به خوبی از پس عملیات عایق بندی صوتی ، حرارتی و گرد و غبار بر می آید. نمونه مکان هایی که می توان از این پنجره استفاده کرد برای پنجره سرویس بهداشتی، قسمت پاگردهای بین پله ها، مراکز تجاری و ساختمان های بلند و بخش نور گیر ساختمان ها و حتی گلخانه ها می باشد.پنجره دوجداره دوحالته UPVC

2- پنجره دو جداره تک حالته

پنجره دوجداره به گونه ای طراحی شده اند تا نور طبیعی را تا حد امکان به داخل بیندازند. اتاق های تاریک به سرعت با سبک مناسب پنجره upvc روشن می شوند و در نتیجه این مدل در اندازه بزرگتر مفید است.

این نوع پنجره می توانند به روشهای مختلفی باز شوند ، به عنوان مثال با لولا پایین یک طرف ، لولا در امتداد قسمت بالا ، پنجره هایی که به داخل ملک باز می شوند یا به بیرون باز می شوند ،نوع آن بستگی به انتخاب شما دارد. 80 درصد از این مدل از انواع پنجره دوجداره استفاده میشود.

زیبایی پنجره دوجداره کاسمنت این است که ساده هستند و در نتیجه یکی از سبکهای ارزان قیمت در بازار هستند.پنجره کاسمنت در برابر خوردگی مقاوم می باشد و انعطاف پذیری خوبی دارد ، عملکرد صحیح تر و عایق کاری خوبی دارد.

3- پنجره دو جداره دو حالته

ساختار پنجره دوجداره شیب دار و لولایی : قاب پنجره شیب دار و لولایی upvc از پلاستیک سفت و سخت ساخته شده است و از طریق چرخش به داخل باز می شود ، طوری که بالای پنجره با چرخش به سمت داخل به صورت شیب دار و شبیه به پنجره های کابینتی باز می شود. از این مدل پنجره ها می توان برای آشپز خانه استفاده کرد. 

4- پنجره دو جداره کشویی

پنجره دوجداره کشویی یا ریلی مانند پنجره‌های آلومینیومی ساده قدیمی عمل می‌کنند. این پنجره‌ها از هر دو طرف قابلیت باز شدن و حرکت روی ریل را دارند. ویژگی این پنجره‌ها این است که هیچ فضایی را در داخل خانه اشغال نمی‌کنند و مزاحمتی برای پرده‌ها ایجاد نمی‌شود.

مدل های کشویی آن جفت ریل و تک ریل میباشد که از هر طرف میشود بازو بسته کرد و از این مدل برای درب و هم برای پنجره به صورت کشویی استفاده کرد و راحتی در باز و بسته شدن آن معایبی هم به همراه دارد و آن این که آبندی کمتری دارد نسبت به پنجره لولایی.

5- پنجره دو جداره فرانسوی

این مدل پنجره به صورت دو لنگه‌ که به شکل مختلف باز میشود و از دو طرف باز می‌شوند. میان این دو لنگه هیچ ستون یا چیز اضافی وجود ندارد و فضای میان آن کاملاً خالی است. البته این به معنای عایق نبودن این مدل پنجره نیست. این پنجره را به نوعی طراحی کرده‌اند که هم زیبایی منحصر به فردی دارا باشد و هم از کیفیتی بسیار بالا برخوردار است از پر طرفدارترین انواع پنجره دوجداره میباشد

از دیگر ویژگی‌های پنجره دو لنگه بازشو فرانسوی می‌توان به قابلیت نصب انواع مدل‌های تک‌ حالته و دو حالته بر روی آن‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید این پنجره‌ها را بر روی محورهای عمودی یا افقی باز کنید که هر کدام زیبایی خاص خودش را دارد.

6- پنجره دو جداره کلنگی

مدل پنجره دوجداره کلنگی از انواع پنجره های یک جهت باز شو به حساب می‌آیند که بنا بر تصمیم شما در طراحی و خرید می‌توان جهت آن را نیز تغییر داد. کاربرد این پنجره‌ها بیشتر برای حمام، سرویس بهداشتی، نورگیر و راه پله است.

7- پنجره دو جداره دایره‌ای (محوری)

پنجره های دو جداره دایره‌ای به خاطر نوع طراحی بسیار کمیاب‌اند و طراحی آن‌ها مشکل است. اما می‌توانند جلوه‌های بسیار زیبا و خاصی به منزل شما بدهند. این نوع پنجره‌ها نیز بازشو هستند. مکانیزم بازشوی پنجره‌های دایره‌ای دوجداره بر روی یک محور قطری قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد پنجره دوجداره دایره ای بدانید. 

8- پنجره دو جداره فولکس واگنی

زیباترین مدل از بین انواع پنجره دوجداره مدل فولکس واگنی می باشد. این مدل نسبتا گران قیمت است و دلیل آن نیز یراق‌آلات خاصی است که در آن به کار می‌رود. مدل باز شدن پنجره فولکس واگنی مانند درهای ون فولکس واگن است. این پنجره روی ریل‌ها تا ۴۵ درجه باز می‌شود و فضایی اشغال نخواهد کرد.
دیگر ویژگی منحصر به فرد این پنجره‌ در مقایسه با پنجره کشویی است. در پنجره‌ های کشویی اتلاف انرژی نسبتاً زیادتر است و از نظر زیبایی نیز چندان جلوه‌ی خوبی ندارند. اما پنجره دوجداره فولکس واگنی بسیار زیباتر و کارآمدتر از پنجره کشویی هستند.

9- پنجره دو جداره مدل سایه بانی

پنجره دوجداره سایه‌بانی بیشتر در سرویس‌های بهداشتی، حمام، راه پله‌ها . نورگیرها به کار می‌رود. این مدل تنها بر یک محور افقی باز یا بسته می‌شود. شما می‌توانید بنا بر خواسته‌تان نوع باز شدن آن را تعیین کنید. اینکه پنجره از بالا باز شود یا از پایین، یا به داخل باز شود یا به خارج.

10- پنجره دو جداره مدل آکاردئونی

این مدل بیشتر در پنجره‌های بسیار عریض به کار گرفته می‌شود. زمانی که عرض پنجره شما از سه متر به بالا تجاوز می‌کند، از پنجره آکاردئونی استفاده می‌شود. زیبایی این پنجره‌ها بسیار بالا است و می‌تواند به بالکن خانه شما جلوه‌ی منحصربه‌فردی بدهد.

شما می توانید از این مدل برای سالن های خود که فضای عریض و پهنی دارند استفاده کنید. چون یکی از خصوصیات بارز این پنجره ها در بین انواع پنجره دوجداره ، همین کاربرد برای فضاهای بزرگ است.

بخوانید: پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی

قیمت انواع پنجره دوجداره

قیمت انواع پنجره دوجداره یو پی وی سی بسته به نوع آن با هم فرق دارد اما در کل در پنجره دوجداره لولایی تک حالته و دو حالته فقط در یراق آلات آن فرق دارند فقط در پنجره دوجداره آکاردیونی و فولکس واگنی قیمت یراق آن بسیار بالا هستش فرق قیمتی دارند در غیر این صورت به همان عوامل ابعاد و متریال برند و نوع شیشه در قیمت تفاوت دارند

 

آشنایی با اقلام مصرفی پنجره دوجداره

از آنجایی که انواع مختلفی از متریال انواع پنجره دوجداره در بازار وجود دارد، برای یافتن مدل مناسب خود، ارزش دارد شاخص های زیر را بررسی کنید.

همانطور که گفتیم پنجره upvc از سه ماده اصلی به نام : پروفیل upvc ، شیشه دوجداره ، یراق آلات تشکیل شده است در ادامه هر کدام از این مواد را برای شما شرح میدهیم تا شناخت کامل پیدا کنید

1- پروفیل upvc

از مواد اولیه پروفیل‌های upvc شامل ۵۷% نمک و ۴۸% نفت خام است. از آنجا که درصد نفت در upvc کم است، می‌توان بیان کرد که این ماده نسبت به سایر پلاستیک‌ها از ذخایر اندک نفت در طبیعت سهمی ناچیز دارد. از طرفی منابع نامحدودی نمک نیز در دنیا وجود دارد و این موارد باعث برتری upvc می‌گردد.

2- شیشه دوجداره

شیشه از لایه های مهم در عایق انواع پنجره دوجداره بوده و میتوان گفت از لایه های مهم در آب بندی و عایق بندی پنجره می باشد و شامل دو لایه شیشه است که توسط اسپیسر های آلومینیومی از هم جدا شده اند. و درون این اسپیسر ها از مواد ضد رطوبت پر شده است و بین دو لایه شیشه با گاز آرگون تزریق می شود. برای دیدن انواع شیشه دوجداره از این صفحه دیدن کنید.

در واقع این دو لایه و گاز عایق حرارتی را در شیشه دوجداره ایجاد می کنند و با توجه به انتقال حرارتی کمی که دارد باعث کاهش اتلاف انرژی از طریق شیشه ها می شوند.

3- یراق آلات

داری برند های مختلف بر حسب نوع بازشو می باشد شاید تاکنون حتی متوجه نشده باشیم که یراق آلات دوجداره چه کاربردها و ویژگی‌هایی دارند و چقدر باز و بسته کردن پنجره را راحت تر میکند و یکی از مهم‌ترین کاربردهای یراق آلات پنجره دوجداره و کاربردی بودن و زیبایی آن‌ها است. مارک های ایرانی، ترک، آلمانی در بازار ایران موجود است که بیشتر از مارک های ترک استفاده میشود البته بر حسب قیمت میتوانید برند یراق خود را انتخاب کنید.

خلاصه برداشت انواع پنجره دوجداره

همانطور که در بالا اشاره شد مزیت اصلی استفاده از پنجره دوجداره برای نازک کاری آن جلوگیری از مشکلات تراکم است. این پدیده زمانی ظاهر می شود که هوای گرم و مرطوب به شیشه سرد برسد. به لطف شیشه دوجداره، دمای محیط در سطح شیشه داخلی حفظ می شود که این اتفاق از ظاهر شدن تراکم جلوگیری می کند. برای خرید پنجره دوجداره میتوانید از مرکز فروش پنجره دوجداره  اقدام به خرید کنید.

 

پشتیبانی واتس اپ