انواع شیشه دوجداره

انواع شیشه دوجداره

شیشه ی دو جداره به دلایل مختلف از جمله ضخامت، مقاومت، تنوع رنگ، جلوه دادن به نمای ساختمان و… طرفداران خاص خود را دارد. در ادامه از سایت تک پنجره به مزیت های شیشه دوجداره می پردازیم.

مزیت انواع شیشه دوجداره

مزیت انواع شیشه دوجداره

شیشه دودی که یکی از پر طرفدارترین نوع شیشه های دوجداره هستند ،که باهم تفاوت دارند (باید توجه داشت که دو نوع شیشه دودی و برنز وجود دارند که با هم متفاوت هستند) شیشه ی دودی کمی مایل به مشکی و شیشه ی برنز مایل به قهوه ای می باشد بنابراین در هنگام ثبت سفارش باید دقت بیشتر در نظر گرفته شود.

شیشه های دودی و برنز به دلیل رنگ تیره ای که دارند در نمای ساختمان استفاده میشوند چون به راحتی داخل را نمی توان مشاهده کرد.

بخوانید: قیمت پنجره دوجداره هافمن

در محیط های اداری بیشتر استفاده از شیشه های دودی یا رنگی توصیه می شود ، زیرا جلوی دید و نور را می گیرد، علاوه بر این یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در انتخاب شیشه های دودی و یا ساده عوامل جوی و جغرافیایی می باشد که در محیط های گرم سیر برای جلوگیری از ورود گرما بهتر است از شیشه های دودی و در محیط های سردسیر برای جذب گرما بهتر است از شیشه های ساده و شفاف استفاده شود.

اندازه شیشه دوجداره بر حسب میل محاسبه میشود و همچنین در سایزهای مختلف 2-4-6-8-10 و… میباشد. در شیشه دوجداره از شیشه های رفلکس،سکوریت ،لمینت و…استفاده میشود. در مرحله تولید شیشه دوجداره مابین دو شیشه، اصولا از گاز آرگون که خنثی کننده است استفاده میکنند که باعث می شود فضای داخلی و خارجی روی یکدیگر تعامل و تاثیر نداشته باشند البته علاوه بر اینها نوع پروفیل و… هم در دو جداره بودن شیشه تاثیر گذار هستند.

انواع شیشه دوجداره

انواع شیشه دوجداره

1- شیشه سکوریت

این نوع شیشه در برابر حرارت ، ضربه و فشار مقاوم است. و کاربرد آن در محل های پرتردد میباشد و البته در هنگام شکستن هم کاملا خرد میشود.

2- شیشه لمینت

در این نوع شیشه موادی ژله ای در بین دو لایه ی شیشه قرار می گیرد که این ماده ی ژله ای در هنگام خرد شدن شیشه از پخش شدن آن جلوگیری می کند. مقاومت بالایی دارد، و هنگام برخورد با مانع سخت ، ترک برمیدارد.

3- شیشه رفلکس

در تکنولوژی رفلکس از شیشه با آلیاژ مات استفاده میشود و از یک جداره ی ساده و یک جداره ی رفلکس ساخته می شود که جداره ی رفلکس به سمت بیرون قرار میگیرد و نور خورشید به سختی از آن عبور می کند. بنابراین داخل ساختمان را تاریک کرده و هنگام شب داخل ساختمان نیز نمایان است.

بخوانید: قیمت پنجره دوجداره وین تک

4- شیشه دکوراتیو

شیشه ی دوجداره ی دکوراتیو نوعی شیشه تزئینی است که در تمام پنجره های دو جداره ،آلومینیومی و درب قابل نصب است، در این نوع شیشه محیط زیباتری را می توان ایجاد کرد. شیشه دکوراتیو قابلیت نصب روی شیشه های لمینت، سکوریت و دوجداره داراست. اگر نیاز به خرید و قیمت پنجره دوجداره دارید از این صفحه اقدام کنید.

5- سند بلاست

این نوع شیشه که با استفاده از ماسه و آب طراحی می شود ، از نوع مات می باشد.

مزایای شیشه دو جداره

مزایای شیشه دو جداره

1- ذخیره انرژی
2-کاهش صدا و هر گونه آلودگی صوتی
3- امنیت
4- قابلیت نصب بر روی انواع پروفیل و یراق آلات
5- مقاوم در برابر زلزله و اشعه ی آفتاب
6- عدم ایجاد بخار
7- تنوع در طرح و رنگ
8- عدم تغییر رنگ در شرایط اقلیمی مختلف
9- زیبایی و دوام

قیمت شیشه 

عوامل مؤثر در تعیین قیمت شیشه :

1- ضخامت شیشه های داخلی و خارجی
2- رنگ شیشه های مورد استفاده
3- ابعاد و سایز شیشه ها
4- ضخامت اسپیسر مصرفی

مواد اولیه شیشه دو جداره

مواد اولیه شیشه دو جداره

شیشه خام

دو لایه شیشه که به طور موازی بر روی یکدیگر قرار میگیرند که میتواند هر یک از جداره های آن شیشه خام ،سکوریت ،لمینت و … می باشد. برای ایجاد فضای مناسب بین دو لایه ی شیشه از اسپیسر (فاصل نگهدارها)در دور تا دور شیشه استفاده می شود ، درضمن درون فضای خالی اسپیسر را با مواد رطوبت گیر پر میکنند.

اسپیسر

معمولا در شیشه های دو جداره از اسپیسرهای آلومینیومی استفاده میشود که در سایزها و ضخامت های مختلف نیز موجود است و کار آن رطوبت گیری داخل شیشه و ایجاد فضای مناسب بین دو لایه ی شیشه بیرونی و داخلی میباشد. اسپیسرها توسط دستگاه با توجه به ابعاد شیشه بریده میشوند هم چنین برای اتصال اسپیسر آلومینیومی به دو لایه ی شیشه تک جداره بر روی دیواره اسپیسر آلومینیومی چسب تزریق میگردد.

مواد رطوبت گیر

رطوبت یکی از عوامل مخرب در شیشه های دو جداره می باشد که یکی از راه های مقابله با آن استفاده از سیلیکاژل است که جاذبه مناسبی برای آب ،الکل و … می باشد.

چون در شیشه های دو جداره درصد کمی هوا وجود دارد که این مقدار هوا باعث ایجاد رطوبت میشود و برای از بین بردن آن این مواد را داخل اسپیسرها به صورت کاملا خشک انباشته میکنند تا باعث جذب رطوبت در شیشه های دو جداره شود.
چسب پلی سولفاید: چسب پلی سولفاید از دو چسب سفید و مشکی تشکیل شده است که به نسبت 10 به 1 با یکدیگر مخلوط می شوند و چسب به فاصله بین دو شیشه تزریق میشود.

گاز آرگون

گاز آرگون یک گاز نجیب است که بین شیشه ها تزریق می شود و با استفاده از دستگاه تزریق گاز مورد نظر از یک سمت وارد و هوا ی داخل شیشه از سمت دیگر خارج می شود. حدود 90 درصد از  فضای خالی به وسیله این گاز پر می شود این گاز در مقابل عبور گرما از خود مقاومت بالایی نشان می دهد.سرعت صوت گاز آرگون نسبت به هوا کمتر و گازی بدون بو ، بدون مزه و غیر آتش زا می باشد.

خلاصه

در این مقاله به مزیت های انواه شیشه دوجداره پرداخته شد، حال ممکن است نیاز به خرید شیشه دوجداره داشته باشید که برای هرید میتوانید با پشتیبانی سایت تک پنجره در ارتباط باشید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی واتس اپ